Skolan är slöseri med tid

Jag hatar Kemi. Verkligen HATAR. Usch, jävla äckel fucking kemi.. Förutom att plugga in ett helt prov måste jag göra matte, bild och min design på mitt slöjd projekt ikväll. Great. Just fucking great. Vill ni veta vad det roliga är? I dont really give a shit. Egentligen så bryr jag mig inte alls om deadlines, kemi prov eller matte läxor. Jag tycker bara att skolan är slöseri med tid. Visst, skolan är skitbra blablabla utbildning blablabla barnen i afrika skulle göra vadsomhelst för att få gå i skolan blablabla.. Okej, jag fattar att om jag vill ha jobb och sån skit så måste jag plugga en hel del. Men samtidigt känns det såp värdelöst. Jag kommer inte precis att minnas åren i pluggetnär jag blir gammal och grå och tänker tillbaka. Jag kommer aldrig mer vara fjorton, jag kommer aldrig mer få tillbaka den här dagen. Och istället för att tacka nej för att sitta och plugga en lördag, så går jag hellre ut och gör det bästa av min lördag. Sen är jag sjukt odisciplinerad. Jag skjuter alltid upp saker och väljer att inte tänka på det. Det gör att det blir jobbigt. Så i morgon när min lärare frågar varför jag inte har allt osv så tänker jag bara säga att sanningen är att jag inte bryr mig egentligen. Eller okej, det kommer jag inte. Vill inte ha en kvarsittning för dålig attityd, blir någon taskig lögn istället.. Men sötnosar, NO boken kallar. Peace and love / alce





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: