.

det finns alltid någon som snackar bakom min rygg,
som sviker mig när det gäller.
det finns alltid någon som kan se mig i ögonen,
utan att skämmas för det dom säger.
det finns alltid någon som förstör min dag,
som förgiftar min dag med raseri.
det finns alltid någon som inte förstår att jag har känslor.
det finns alltid någon som kan driva med mig,
det är alice hon är van hon kan ta det. är det så ni tänker?
det finns alltid någon som inte förstår att jag inte är sån alla tror.
det finns alltid någon som är rädd för mig, efter alla rykten.
det finns alltid någon som tror jag knarkar,
att jag röker på varenda helg. jag vill aldrig mer hamna där.
det finns alltid någon som tror att jag är oförbättrlig,
att jag kommer sluta som någon beroende av bidrag.
det finns alltid någon som inte förstår att jag inte är så hård,
känslor finns ändå trots att jag har blivit en hårdare person.
det finns alltid någon som inte förstår att jag är annorunda nu,
att saker har förändrat mig, jag är inte den jag en gång var.
det finns alltid någon som vinner mitt förtroende,
som tar det som luft som en liten jävla grej. tro mig,
kasta mitt förtroende så är du inte ens smuts i mina ögon.
det finns alltid någon som inte fattar att det är mitt liv,
och så jag lever mitt liv är mitt val.
det finns alltid någon som kallar mig hora, att jag ligger för cashen,
hora? slå upp ordet, så får du se vad en hora är.
det finns alltid någon som tror att jag är 'värsta bruden',
slog det er aldrig att jag kanske beter mig som jag gör ibland för att jag inte mår bra?
det finns alltid någon som inte fattar hur mycket jag gör,
varje dag är en kamp mot ångest, mot alla människor jag träffar,
det är en kamp att gå upp ur sängen, att kunna äta,
att kunna leva som en vanlig människa när jag kvävs av smärta.
det finns alltid någon som pekar på mig, någon som inte kan tänka.
det finns alltid någon som tror på ryktena, som sprider som vidare.
så det spelar ingen roll vad jag gör, hur jag än ändrar mig.
det finns alltid någon som vill skicka mig tillbaka till botten.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: